Terug naar boven

Vragen van coaches

1. Praktijk aanmelden / inloggen
Hoe kan ik mij aanmelden?
  • Klik bovenaan rechts op 'Schrijf je in als coach' om naar het aanmeldingsformulier te gaan. Vul je voornaam, naam en e-mailadres in. Let op: gebruik het correcte e-mailadres, want naar dit e-mailadres wordt je bevestigingslink doorgestuurd. Om je te kunnen aanmelden dien je akkoord te gaan met de verklaring rond waarheidsgetrouwe informatie en de disclaimer en gebruikersvoorwaarden. Kopieer bij de SPAM controle in het kadertje de letters en klik op 'Registreer'.
  • Hierna krijg je een e-mail met bevestigingslink toegezonden. Dit kan enkele minuten duren. Kijk ook of deze misschien terecht gekomen is in je spambox of map met ongewenste berichten. Na bevestiging via deze link kan je doorgaan naar de loginpagina.
  • Als je ingelogd bent kun je jouw gegevens invullen door onderaan te klikken op 'Volgende'.
  • Na bewaring is je profiel aangemaakt en ontvang je automatisch een uitnodiging tot betaling. Je profiel komt online na verwerking van je betaling (reken hiervoor op 5 tot 10 werkdagen)
  • Heb je reeds een profiel en wens je een tweede aan te maken, log dan eerst in en klik op de knop 'Maak een nieuw profiel'. Selecteer de gewenste website en vervolg het aanmaakproces.
  • Je kan je rechts bovenaan steeds opnieuw inloggen om je gegevens aan te passen.
Hoeveel kost een vermelding? Ik heb geen login-mail ontvangen. Wat moet ik doen?
  • Het kan enkele minuten duren voor je de login-mail ontvangt.
  • Controleer of de login-mail in je map met ongewenste berichten of spambox zit. Is dit het geval, klik dan op ‘verplaatsen naar inbox’ of ‘not spam’ en neem onze contactadressen op in je contactenlijst (info a vind-een-coach.be). Zo komen de aanmeldingen van nieuwe coachees ook in je inbox terecht.
    Bij een gmail-account kan je best via de standaard website inloggen (www.gmail.com. Dus niet via het mail-programma op je tablet of smartphone). Aan de linkerkant klik je op 'meer' en ga je naar 'Spam'. Klik op 'niet-spam'.
  • Vind je geen e-mail in je inbox noch bij je ‘ongewenste berichten’ of ‘spam’, klik dan op 'contacteer webbeheerder' onderaan de website en omschrijf hier je probleem. Vermeld ook zeker je telefoonnummer.
Hoe log ik me in?
  • Om in te loggen klik je rechts bovenaan de pagina op ‘Login’ (dus niet op ‘Schrijf je in als coach’). Vul hier je gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Als je een nieuw wachtwoord aangevraagd hebt, gebruik dan de meest recente link. Elke link kan je maar 1 maal gebruiken.
  • Als je problemen ondervindt met het inloggen, stuur ons een bericht via ‘contacteer webbeheerder’ en vermeld je voornaam, naam, probleem en je telefoonnummer
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuw wachtwoord opvragen?
  • Je kan ten allen tijde een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik daarvoor bovenaan de pagina op Login en klik verder op ‘wachtwoord vergeten?’.
  • Vul op de ‘wachtwoord vergeten’-pagina je e-mailadres in en klik op ‘verzend’. Je zal een e-mail ontvangen met daarin een link waarmee je je wachtwoord opnieuw kan instellen. Het kan enkele minuten duren voor je deze ontvangt. Kijk zeker ook in je spambox of map met ongewenste berichten of de e-mail daar terecht is gekomen.
  • Na het aanpassen van je wachtwoord kan je opnieuw gewoon inloggen.
Wat is het verschil tussen een organisatorenprofiel en een coachesprofiel?

Voorzie je activiteiten, dan kan je kiezen tussen een profiel als organisator of coach. Wij zetten de verschillen tussen de beide profielen even voor je uit.
Ben je een coachdie graag enkele cursussen op poten wil zetten? Dan is de beste keuze voor jou nog steeds een coachesprofiel. Je geniet dan van alle voordelen van zo’n profiel zoals

  • een eigen webpagina op onze website
  • vindbaarheid via de zoekfunctie
  • linken naar je eigen website(s)
Daarbovenop kan je ook cursussen plaatsen wanneer je hiervoor de nodige credits aankoopt. Zo worden je activiteiten gekoppeld aan je profiel. Meer info over het aankopen van credits en het plaatsten van activiteiten vind je hier: Hoe plaatst ik cursussen als coach?.
Wat is dan een organisatorenprofiel? Maak je deel uit van een (opleidings)vereniging of ben je een niet praktiserend coachen geef je enkel cursussen (en is er dus bijgevolg geen praktijk verbonden aan de cursussen die je geeft), dan kan je een organisatorenprofiel aanmaken.
Een organisator heeft wel een profiel, maar is niet vindbaar via de coaches-zoekresultaten. Het profiel is enkel toegankelijk via de link vermeld op de cursuspagina. De cursussen die je organiseert zijn natuurlijk wel vindbaar via de bijhorende cursus-zoekresultaten. Elke jaarinschrijving als organisator bevat automatisch 15 credits. Hier kan je meer info terugvinden over de prijzen van een organisatorenprofiel en credits.
Ik heb me foutief ingeschreven als organisator, maar wens me in te schrijven als coach (of andersom). Wat moet ik doen?
  • Je emailadres is tevens je login en is gekoppeld aan 1 profiel, een profiel als coach OF als organisator.
  • Wens je hetzelfde emailadres opnieuw te gebruiken, dan kan je via het contactformulier een email sturen met de vraag het foutief aangemaakte profiel te verwijderen. Na bevestiging kan je opnieuw aanmelden en een profiel aanmaken als coach.
Waarom kan ik geen groepsprofiel aanmaken?

Het team van Vind een Coach.be gelooft in de filosofie dat een coach kiezen een heel persoonlijk proces is. Om ervoor te zorgen dat iedereen een coach vindt die bij hen past, kiezen we er dan ook voor om elk profiel te binden aan één persoon. Op die manier krijgt de coachee een zo duidelijk mogelijk beeld van diegene waarmee ze uiteindelijk in zee beslissen te gaan.
Ook voor de transparantie en correctheid van de gegevens is dit van belang. Alle specialisaties, opleidingen en eventuele erkenningsnummers zijn immers persoonsgebonden.
Je kan wel steeds in je persoonlijke tekst en in het veld ‘praktijknaam’ verwijzen naar je groepspraktijk of collega’s. Er worden ook 3 externe linken voorzien om door te verwijzen naar de website van je groepspraktijk of je persoonlijke site.
Maak je deel uit van een groepspraktijk en hebben vier of meer leden van die praktijk een profiel op onze website? Vraag dan wel zeker naar onze groepskorting.

2. Profiel ingeven / aanpassen
Hoe maak ik mijn profiel volledig?
  • Belangrijk: verouderde browsers zoals Internet Explorer worden door heel wat moderne websites niet meer ondersteund. Het is dan ook mogelijk dat bepaalde delen van de profielbewerking in deze browser niet werken. Wij raden aan om je aanpassingen te doen in Firefox, Google Chrome of Edge. Deze browsers zijn eenvoudig, veilig en snel te downloaden.
  • Log in en klik in de zijbalk rechts (of onderaan de pagina op smartphones) op Jouw praktijkprofielen. Selecteer Bewerk profiel onder het profiel dat je wenst aan te passen en doorloop de profielbewerking door onderaan op 'volgende' te klikken. Voltooide je eerder al je profiel en wens je zaken aan te passen, dan kan je bovenaan naar het tabblad van je keuze doorklikken. ( Locatie en contact | Zoektermen | Persoonlijke en praktische info). Daar kan je al je gegevens aanvullen of aanpassen.
  • Bij de coachingsvorm kan je je selectie maken door jouw gekozen termen van links naar rechts te slepen. Houd de linkermuisknop ingedrukt op een term in de linker kolom en sleep die naar het balkje aan de rechterzijde. Wanneer er een stippellijn tevoorschijn komt kan je je muisknop loslaten en zal de term geselecteerd worden. Herhaal dit voor alle termen die je wenst toe te voegen.
  • Stel de volgorde van belangrijkheid in door de geselecteerde coachingsvormen naar boven of onder te verslepen. Dit doe je net zoals bij de selectie door de je linker muisknop ingedrukt te houden en naar boven of onder te bewegen binnen de rechter kolom. De eerste 7 termen zullen weergegeven worden bij je verkorte weergave binnen de zoekresultaten.
  • Cursussen of workshops kan je aanmaken bij onderdeel 'Cursussen'.
Is het belangrijk om een foto op mijn profiel te plaatsen?
  • Een coach met een foto of logo wordt meer gecontacteerd, neem dus de tijd voor het zoeken van een passende foto.
  • Door het zien van jouw foto kan de coachee een ‘gezicht’ op jou kleven. Dit verlaagt de barrière om jou te contacteren. Neem best een neutrale en duidelijke foto waar je ontspannen en spontaan op staat.
  • Je kan ook kiezen voor je logo of een foto van je praktijk. Groepsfoto’s raden wij af.
Hoe plaats ik een foto?
  • Een foto toevoegen doe je door in te loggen en te klikken op 'bewerk profiel'. Hier vind je 3 tabbladen. Bovenaan het derde tabblad 'Persoonlijke en praktische informatie', klik je onder de titel 'Persoonlijke informatie' op 'bladeren'. Zo kan je een foto selecteren. Klik nadien onderaan op 'bewaar profiel'.
  • Plaats enkel een foto met jpeg-formaat. Een ander formaat kan niet worden ingevoegd.
  • De gegevens in je profiel worden meteen aangepast, maar het kan 24 uur duren voor je foto zichtbaar is in de zoekresultaten.
Hoe maak ik de layout van mijn tekst op?

Mogelijks ondervind je problemen bij de opmaak van je tekst (zoals een titel plaatsen met ‘Stijlen’, opsommingstekens of cijfers of de tekst te laten inspringen. Dit is eenvoudig op te lossen door steeds een 'Enter' te plaatsen tussen de verschillende delen van de tekst.

Werkwijze voor gebruik van Opmaak:

  1. Plak of type je tekst.
  2. Herstructureer je tekst als volgt:
    Druk na elke titel, elke opsommingszin en het einde van elke paragraaf op je ‘Enter’-toets. Zo herkent de opmaak de zinnen als aparte gehelen.
  3. Geef nu je tekst de nodige stijl via de iconen bovenaan. Gebruik voor titels kop 2, 3, 4,
  4. Verwijder eventueel het teveel aan enters.

NB. Je kan het best werken met Google Chrome. Daarin werkt elke opmaak het gemakkelijkst.

Waarom zijn mijn aanpassingen niet direct zichtbaar op mijn profiel?
  • Om de snelheid van de site te garanderen worden de zoekresultaten 24u bewaard. Alle aanpassingen zijn dus na 24u zichtbaar. In jouw profiel worden de aanpassingen meteen doorgevoerd.
Kan ik mijn wachtwoord zelf veranderen?
  • Eens je ingelogd bent en de noodzakelijke gegevens ingevuld hebt, kan je je wachtwoord zelf veranderen in een door jou gekozen wachtwoord, via het onderdeel ‘inloggegevens’.
Ik wil mijn e-mailadres veranderen. Hoe doe ik dat?
  • Log in en klik in de kolom aan de rechterzijde van de pagina op Inloggegevens (of onderaan de pagina op smartphones). Vul je huidige wachtwoord en je gewenst e-mailadres in.
    Klik onderaan op 'Wijzig'.
  • Een bevestigingsmail wordt verzonden naar je nieuwe e-mailadres. Klik op de link om de wijziging door te voeren. Pas na bevestiging wordt de aanpassing aan je e-mailadres doorgevoerd.
    Indien je de bevestigingsmail niet ontvangt controleer je best even je spam-berichten of ongewenste mail. Markeer deze dan als niet-spam of 'veilig'. Voeg onze contactadressen (info a vind-een-coach.be) ook toe in de contactenlijst van je nieuwe e-mailadres.
  • Kijk na of alles vlot verloopt: Stuur jezelf een aanvraag vanuit je profiel en kijk of deze goed toekomt in je inbox. De testaanvraag niet ontvangen? Lees dan even onze informatiepagina over het vlot ontvangen van onze e-mails.
Kan ik zelf de gegevens van mijn persoonlijke pagina aanpassen?
  • Je kan alle gegevens op je persoonlijk profiel zoals je adres, praktijknaam, hoofdactiviteit, persoonlijke tekst enz. op eender welk moment zelf aanpassen.
  • Log in en klik in de kolom rechts op de pagina (of onderaan de pagina op smartphones) op Jouw praktijkprofielen. Selecteer het profiel dat je wil bewerken en vul je gegevens aan door onderaan telkens op ‘volgende’ te klikken'. Op die manier kan je je volledige profiel overlopen en nagaan waar aanpassingen nodig zijn.
  • We raden je aan je naam, voornaam, gemeente en je hoofdcoachingsvorm enkel aan te passen indien dit strikt noodzakelijk is. Deze gegevens bepalen het adres (de url) van je persoonlijke pagina en na elke aanpassing ben je een tijdje minder goed vindbaar via Google.
  • Ook de gegevens van je cursus, workshop of opleiding kan je aanpassen. Enkel de startdatum, gemeente en periode of cursustype kunnen niet worden veranderd eens je activiteit actief staat.
Ik beoefen een coachingsvorm die niet in de lijst staat. Kan ik deze laten opnemen?
  • Als je een coachingsvorm beoefent die niet in de lijst staat, kan je via het contactformulier vragen om deze te laten opnemen.
  • De coachingsvorm moet voldoende bekendheid genieten of er moet voldoende vraag naar zijn voordat hij kan toegevoegd worden. Spreek je collega’s dus aan om een profiel aan te maken en/of ons te vragen de nieuwe coachingsvorm toe te voegen op de website.
  • Voeg een omschrijving toe van de coachingsvorm die je wil laten opnemen op de site. Zo krijgt de bezoeker deskundige informatie.
3. Online betaling & facturatie
Ik wens de betaalgegevens opnieuw te ontvangen. Hoe doe ik dit?
  • Log je in en klik rechts in de zijbalk op het onderdeel 'Betalingsoverzicht'.
  • Klik op het envelopje achter je betaling: 'Stuur me de e-mail met betalingsgegevens opnieuw'.
  • Indien je jouw betalingsorder niet terugvindt onder 'Betalingsoverzicht': contacteer dan het webbeheer.
Is het veilig om rechtstreeks online te betalen?

Natuurlijk. Dankzij krachtige beveiligingstools worden je financiële gegevens uitstekend beschermd tijdens je online betaling. Je kan dus met een gerust hart je betaling uitvoeren.

Wat is Mollie?

Onze online betalingen verlopen via payment provider Mollie. Deze betaalinstelling voldoet aan alle eisen van de Autoriteit Financiële Markten waardoor de transactie van geld steeds op een extreem veilige manier verloopt.

Via welke betaalmethoden kan ik betalen?

Je kan snel en eenvoudig online betalen via BanContact / Mister Cash, KBC, Belfius, Visa / Mastercard / American Express of via een overschrijving. Selecteer je betaalmethode naar keuze en volg het stappenplan.

Je profiel komt meteen online na je betaling.

moet ik het bedrag excl of incl btw betalen? En waarom?
  • Betaal steeds het bedrag incl btw.
  • Ben je niet btw-plichtig? Ook dan dien je btw te betalen. Btw is namelijk afhankelijk van het bedrijf, niet van jou als klant. Aangezien Vind-een-Coach.be btw-plichtig is zijn we verplicht btw te rekenen aan onze klanten. Wanneer je niet btw-plichtig bent hoef je zelf geen btw te vragen aan jouw coachees.
Mijn kaartnummer wordt niet herkend.

Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven. Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer.
Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.
Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.

Ik krijg een foutmelding na het ingeven van mijn kaartnummer.

Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven. Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer.

Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.

Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.

Het uitvoeren van de betaling lukt niet.
  • Controleer of je kaart geschikt is voor deze betaalmethode. Creditkaarten of betaalkaarten kan je enkel gebruiken bij optie 'Visa / Master Card / American Express'.
  • Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven.
  • LET OP: Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer. Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.
    Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.
  • LET OP: Geef je kaartnummer in (17 cijfers), en niet je rekeningnummer (dat begint met BE).
  • LET OP: Zorg ervoor dat je de een nul (0) ingeeft als cijfer 0 en niet als letter o.
  • Zorg dat je de juiste code ingeeft.
  • Controleer of je rekeningsaldo toereikend is.
  • Mogelijks was er een kleine storing in je internetverbinding tijdens de online betaling.
  • Mogelijks wachtte je te lang en werd de verbinding daardoor automatisch verbroken.

Lukt het nog steeds niet om te betalen? Neem dan contact met ons op.

Mijn betaling wordt geweigerd. Hoe komt dat?

Kijk even het volgende na:

  • Kies de juiste betaalwijze. Woon je in België? Gebruik dan je gewone bankkaart en selecteer ‘Bancontact’. Woon je in Nederland? Kies voor iDeal als betalingswijze.
  • Geef het juiste kaartnummer in. Opgelet: verwar je kaartnummer niet met je rekening- of accountnummer. Het kaartnummer dat je moet ingeven, vind je op de voorkant van je bankkaart en bestaat uit 20 tekens.
  • Is je saldo toereikend?
  • Liep er iets mis met je internetverbinding tijdens de online betaling?
  • Wachtte je te lang en werd de verbinding daardoor automatisch verbroken?

Lukt het nog steeds niet om te betalen? Neem dan contact met ons op.

Hoe weet ik of mijn betaling goed gelukt is?

Je betaling is goed gelukt wanneer je op de afrondingspagina terecht komt. Hierop staat duidelijk vermeld dat je betaling geslaagd is. Je ontvangt ook automatisch de voldane factuur ter bevestiging. Na inloggen kan je via de knop ‘Betalingsoverzicht’ op je account ook zien of je betaling verwerkt is. Opgelet: bij een overschrijving kan dit enkele dagen duren.

Kan ik later betalen?

Natuurlijk. Je kan op elk moment je profiel activeren door in te loggen en op ‘Plaats actief’ te klikken. Betalen kan ook via het onderdeel ‘Betalingsoverzicht’, of via de betaallink die je van ons bij de betalingsuitnodiging per e-mail ontvangen hebt.

Kom ik meteen online na betaling?

Nadat we jouw betaling goed ontvangen hebben, kom je meteen online. Dit is dus zeker het geval bij een online betaling. Bij een overschrijving kan het enkele dagen duren alvorens we jouw betaling verwerkt hebben.
Je profiel wordt wel nog manueel nagekeken zodat de weergave van je profiel optimaal is.

Wanneer ontvang ik een factuur?

Na ontvangst en verwerking van je betaling krijg je automatisch je voldane factuur via e-mail toegestuurd. Je kan jouw facturatiegegevens ingeven in je profiel.

Ik heb geen factuur ontvangen, wat nu?

Je ontvangt een factuur zodra we jouw betaling goed ontvangen heb. Het is mogelijk dat het even duurt alvorens deze goed verwerkt is.
Kijk zeker ook de spam in je mailbox na, het kan dat de e-mail per ongeluk daar is terechtgekomen. Op je profiel kan je onder ‘Betalingsoverzicht’ zien of de factuur verzonden is.
Toch niet ontvangen? Laat het ons weten!

Kan ik mijn factuur nog laten aanpassen nadat ik deze reeds ontvangen hebben?

Onze facturen worden automatisch opgemaakt door ons betalingssysteem op het moment dat we je betaling ontvangen hebben. Daarom vragen we allereerst om na te kijken of alle facturatiegegevens op je profiel correct zijn voor je een betaling uitvoert. Staan er toch incorrecte gegevens op je factuur, dan kan je binnen hetzelfde kwartaal je gegevens (naam, adres, BTW nr. e.d.) nog laten aanpassen. Is je factuur ouder, dan kunnen wij enkel je adres aanpassen.

Voor vragen in verband met facturatie die niet in de FAQ werden beantwoord kan je ons steeds contacteren.

4. Domiciliëring en profielverlenging
Waarom ontvang ik eerst een uitnodiging tot betaling en erna pas de factuur?

Vind-een-Coach wil de coaches elk jaar vrij laten kiezen of ze hun vermelding wensen te verlengen en voor hoeveel jaar.
Daarom werken we dus NIET met een abonnementsysteem, waarbij je, als je jouw eventuele opzeg niet op tijd zou gegeven hebt, je verplicht zou zijn om toch de factuur te betalen. Wij zenden dus inderdaad eerst geheel vrijblijvend een uitnodiging tot betaling.

Na ontvangst en verwerking van je betaling krijg je automatisch de factuur via email toegezonden. Reken op 5 à 10 werkdagen tussen je betaling en verwerking van je betaling. Je betaalt dus best geruime tijd op voorhand, zodat je profiel niet (tijdelijk) offline gaat en zijn opgebouwde geschiedenis behouden kan worden.

Hoe gaat domiciliëring in zijn werk?

Na een manuele betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal heb je de mogelijkheid om domiciliëring aan te vinken. Ontzettend comfortabel! Bovendien ontvang je 35 dagen voor het verstrijken van de termijn van je profiel, en de domiciliëring wordt uitgevoerd, een e-mail ter herinnering.

Word ik op de hoogte gebracht voor het geld van mijn rekening gaat?

Uiteraard. 35 dagen voordat de domiciliëring wordt uitgevoerd, ontvang je een e-mail ter herinnering. Je kan er op dat moment nog steeds voor kiezen om je domiciliëring tijdelijk of definitief stop te zetten als je dat zou wensen.

Moet ik opnieuw betalen wanneer ik gebruik wil maken van domiciliëring?

Je kan bij de verlenging van je profiel kiezen voor het comfort van betaling via domiciliëring. Om dit te kunnen doen, dien je ons hiervoor het mandaat te geven. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je domiciliëring wenst te activeren (via Visa en Mastercard is dat momenteel nog niet mogelijk). Je hoeft dus niet extra te betalen, maar enkel de eerste betaling manueel uit te voeren.

Waarom moet ik eerst een manuele betaling uitvoeren?

Dankzij een manuele betaling kan je ons het nodige mandaat geven voor een domiciliëring. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je domiciliëring wenst te activeren.

Ik heb al een domiciliëring. Waarom moet ik bij een nieuw profiel of de bestelling van credits toch manueel betalen?

Bij de aanmaak van een nieuw profiel of bij de bestelling van credits dien je ons opnieuw een mandaat voor domiciliëring te geven. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling voor je nieuwe profiel of credits via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je domiciliëring wenst te activeren.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer aanpassen?

Het wijzigen van je rekeningnummer kan enkel door de huidige domiciliëring te verwijderen. Dit doe je eenvoudig door in te loggen en te gaan naar onderdeel ‘Domiciliëring’. In het midden van de pagina vind je de link om de huidige domiciliëring te verwijderen. Nadien kan je een nieuwe domiciliëring aanmaken door bij je eerstvolgende betaling dit aan te vinken. Deze eerste nieuwe betaling dient manueel te gebeuren zodat je een nieuw mandaat kan geven.

Hoe kan ik de domiciliëring stopzetten?

Je kan je domiciliëring tijdelijk stopzetten of volledig verwijderen.
35 dagen voor het verstrijken van de termijn van je profiel ontvang je via e-mail een herinnering dat de domiciliëring over 35 dagen zal uitgevoerd worden. In deze e-mail vind je tevens de link om de domiciliëring tijdelijk of definitief stop te zetten.
Na in te loggen kan je jouw domiciliëring ook steeds stopzetten op jouw account onder de knop ‘Domiciliëring’. Dit kan op eender welk moment.

5. Meerdere profielen / meerdere websites
Ik ben ingeschreven op één van jullie websites. Kan ik me ook aanmelden op één van jullie andere websites?
  • Als je ingeschreven bent op een van onze sites kun je je ook gemakkelijk laten vermelden op de andere sites. Met je bestaande logingegevens maak je een nieuwe persoonlijke pagina aan.
  • Login en klik rechts op 'jouw praktijkprofielen' (of scrol naar beneden op smartphones). Klik daarna op 'maak een nieuw profiel aan' en selecteer de website waarop je een profiel wenst te maken.
  • Je adres en facturatiegegevens blijven behouden. Alle andere gegevens dien je opnieuw in te geven. Op deze persoonlijke pagina kunnen dus andere gegevens staan dan jouw eerste persoonlijke pagina. Om beter gevonden te worden via Google is het goed om op dit profiel een iets andere tekst te plaatsen en de volgorde van je coachingsvormen en klachten anders te rangschikken dan je 1e profiel.
  • Na aanmaak ontvang je een uitnodiging tot betaling. Je 2e profiel komt online na het verwerking van jouw betaling. Reken hiervoor tussen 5 à 10 werkdagen.
Is een profiel op meerdere sites nuttig?
  • Ja, dat is het zeker. Al onze sites bereiken een divers doelpubliek en zijn vindbaar op verschillende thema's. Je hebt er dus baat bij op verschillende sites te adverteren. Zo krijgt je praktijk de grootste bekendheid.
  • Lees ook: waarom ook een coachingssite?
Krijg ik korting als ik op meerdere sites een profiel heb?
  • Een goede vindbaarheid is nooit zonder kostenplaatje. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om de vindbaarheid (en gebruiksvriendelijkheid) van onze sites te optimaliseren via technische aanpassingen, uitgebreide reclame ed. Hier komt heel wat werk bij kijken achter de schermen. Daarom kunnen we helaas geen korting voorzien voor wie meerdere profielen aanmaakt. Gelukkig loont het wel de moeite. De voordelen van onze sites dekken ruimschoots de kosten. Je dient in principe maar 1 aanmelding per jaar te ontvangen om de kosten terugbetaald te krijgen.
  • We voorzien wel een korting vanaf 4 profielen op hetzelfde praktijkadres. Dit wordt meestal gebruikt door groepspraktijken of koppels.
Ik wil (ook) een profiel als therapeut. Kan ik mijn huidig profiel kopiëren naar Vindeentherapeut.be?
  • Al onze sites zijn verschillend qua opbouw, zoektermen ed. Een profiel kopiëren is daarom niet.
  • Natuurlijk kan je wel een profiel aanmaken op een andere website en dat kan allemaal binnen één account. Log in en klik in de kolom aan de rechterzijde van de pagina (of onderaan de pagina op smartphones) op Mijn praktijkprofielen. Boven je profieloverzicht kan je klikken op de knop ‘Maak een nieuw profiel aan’. Zo hoef je niet alle gegevens opnieuw in te geven. Enkel de specifieke praktijkgegevens dien je aan te passen en aan te vullen.
Mijn profiel past beter op een andere site. Kan mijn huidig profiel overgezet worden?
  • De inhoud van je profiel of de resterende termijn kunnen helaas niet overgezet worden. Dit is technisch gezien niet mogelijk.
  • We raden aan om je profiel op beide sites te vermelden! Zo word je meer gecontacteerd en gevonden door een breder publiek.
Ik werk op meerdere praktijkadressen. Kan ik deze op mijn profiel vermelden?
  • Momenteel is het niet mogelijk een tweede praktijkadres toe te voegen aan je profiel zodat je ook op dat tweede adres vindbaar wordt. Wij stellen alles in het werk om jouw profiel zo vindbaar mogelijk te maken. Daarom verweven we jouw adres in alle facetten van je profiel. Zo maken we duidelijk aan Google waar je te vinden bent. Een tweede adres brengt daarin verwarring en zo word je minder goed vindbaar.
  • Noteer geen twee adressen bij ‘praktijkadres’. Op die manier raakt ons systeem in de war en word je volledig onvindbaar bij zoeken op gemeente.
  • Indien gewenst kan je je tweede praktijkadres in je persoonlijke tekst vermelden. Plaats dat adres bovenaan je tekst, zodat het ook bij je verkorte weergave binnen de zoekresultaten getoond wordt. Zo zijn bezoekers meteen op de hoogte.
  • Als je wil dat jouw tweede praktijkadres ook gevonden wordt via de zoekmodule op de site, dan kan je een tweede profiel aanmaken. Pas je tekst, foto en de volgorde van je zoekwoorden aan, zodat Google kan differentiëren tussen de twee profielen. Je tweede profiel komt online na het verwerken van jouw betaling.
6. Weergave profiel
Kan ik mijn profiel tijdelijk offline halen?
  • Je kan eenvoudig je profiel tijdelijk offline plaatsen door in te loggen en bij het onderdeel Betalingsoverzicht op het groene mannetje naast het gewenste profiel te klikken. Het mannetje zal rood worden: je staat offline. De termijn van je profiel loopt wel gewoon verder.
  • Je kan je profiel eenvoudig heractiveren door opnieuw op het nu rode icoontje te klikken.
  • Neem je een tijdelijke pauze? Houd dan je profiel online. Plaats duidelijk bovenaan je persoonlijke tekst dat je momenteel geen nieuwe patiënten ontvangt en verwijder ook eventueel tijdelijk je telefoonnummer. Door je profiel online te houden, behoud je de opgebouwde geschiedenis in Google, wat je uiteindelijke heropstart vergemakkelijkt.
Mijn profiel is niet aanwezig in de zoekresultaten. Hoe komt dit?
  • Of je profiel wel of niet in de zoekresultaten verschijnt hangt af van wat de bezoeker ingeeft in de zoekbalk. Wanneer de bezoeker een klacht of coachingsvorm (vb. life-coach) selecteert, wordt je profiel enkel getoond indien je deze klacht of coachingsvorm geselecteerd hebt in je profiel bij het onderdeel 'Zoektermen'. Om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat je vindbaar bent als coach, dien je coachingsvorm te selecteren.
  • Selecteer alle coachingsvormen waarvoor je een opleiding genoten hebt.
  • Controleer je adres. Geef steeds het praktijkadres in zoals je het op een brief zou noteren. Bijvoorbeeld: woon je in een deelgemeente van een grootstad, geef dan je deelgemeente op, en niet de grootstad. Geef ook enkel je adres in, zonder extra toevoegingen (vb ‘eerste verdieping’). Indien ons systeem je adres niet correct kan terugvinden, word je mogelijks niet weergegeven binnen de zoekresultaten.
  • Afhankelijk van het bedrag dat je betaalde, staat je profiel één, twee of drie jaar zichtbaar op ons platform. Ben je de betaling uit het oog verloren, dan is het mogelijk dat je profiel offline is komen te staan. Nakijken of je profiel nog steeds online staat kan door in de rechter kolom (of onderaan de pagina op smartphones) op Jouw praktijkprofielen te klikken. Staat jouw profiel in het rood en zie je een knop ‘Plaats actief’, verleng dan je profiel om opnieuw vindbaar te worden. Afhankelijk van je gekozen betaalmethode kom je dan meteen of na 1 tot 3 werkdagen opnieuw online te staan.
  • Heb je de bovenstaande mogelijke oorzaken overlopen en kan je je profiel nog steeds niet terugvinden? Neem dan contact met ons op.
De betaling werd reeds enkele dagen geleden uitgevoerd, maar ik vind mijn profiel niet terug op de site. Hoe komt dit?
  • Controleer of je zoekt op de juiste site. Ga na op welke van onze sites je jouw praktijk hebt aangemeld en zoek jouw profiel op de juiste website.
  • Afhankelijk van je betalingsmethode komt je profiel meteen of na enkele dagen online te staan. Betalingen met Bancontact, VISA e.d. worden meteen verwerkt. Betaal je per overschrijving, dan kan het 1 tot 3 werkdagen duren voor je betaling verwerkt wordt.
  • Betaalde je meer dan 3 werkdagen geleden per overschrijving en staat je profiel nog steeds niet online? Ga dan even na of alle gegevens van je overschrijving juist werden ingevoerd. Een fout bedrag of een foute mededeling zorgen ervoor dat het betalingssysteem je betaling niet kan plaatsen. Is dat het geval, dan wordt het betaalde bedrag op je rekening teruggestort met als afkomstige ‘Mollie Payments’. Om je profiel te verlengen zal je de overschrijving dan nogmaals moeten uitvoeren.
  • Indien jouw profiel na een week nog steeds niet zichtbaar is, kijk dan na of de betaling effectief uitgevoerd is. Indien dit het geval is, contacteer ons dan via het contactformulier en zend ons je betaalgegevens zoals rekeningnummer, naam van de rekeninghouder, datum van betaling en bedrag zodat wij voor jou kunnen nagaan waar het fout loopt.
Waar kan ik mijn contactverzoeken raadplegen?

Je contactverzoeken worden je steeds via e-mail toegestuurd. Naast deze automatische e-mails kan je je contactverzoeken natuurlijk ook steeds raadplegen via de website. Dit kan je doen door in te loggen en op 'Contactverzoeken' te klikken.
Na 4 weken worden de berichten die je toegezonden werden definitief verwijderd uit je profiel én van onze server. Deze aanpassingen werden doorgevoerd wegens privacyoverwegingen na de GDPR-wet van 25 mei 2018. Na verwijdering kunnen we de inhoud van deze berichten niet meer raadplegen of naar jou doorsturen.
Heb je niet alle contactverzoeken via email ontvangen? Controleer zeker eerst je spam-inbox. Heb je deze toch niet ontvangen, dan kan je ons steeds contacteren.





Ik ontvang geen e-mails meer van Vind-een-Coach.be, hoe kan ik dit oplossen?

Een aantal mailservers (Telenet, Gmail etc.) plaatsen onze mailtjes soms rechtstreeks in je spambox. Een goede eerste stap is om even na te gaan of onze berichten daar terechtkomen. Is dat het geval? Voeg info@vind-een-coach.be dan toe aan je contactpersonen. Zo mis je geen correspondentie meer.

Vind je onze berichten ook niet terug in je spamfolder? Lees dan hier welke stappen je kan ondernemen om onze e-mails goed te ontvangen.

7. Cursussen plaatsen - credits
Hoe plaats ik een cursus, workshop of opleiding als coach?

Wanneer ik al een persoonlijk profiel heb als coach

  • Log in met je inlog-gegevens (emailadres en wachtwoord).
  • Om een cursus, workshop of opleiding te kunnen plaatsen, heb je credits nodig. Deze kan je bestellen door bij onderdeel ‘Cursussen’ bovenaan de pagina te klikken op ‘Credits ’. Zodra de betaling ontvangen is, kunnen de credits gebruikt worden. Je kan wel al gerust de gegevens van jouw activiteit invullen. Je activiteit komt dan automatisch online na het verwerken van je betaling.
  • Bij het onderdeel ‘Cursussen’ kan je een cursus, workshop of opleiding invoegen door op ‘Activiteit toevoegen’ te klikken. Vul hier de informatie over jouw activiteit in. Vul zoveel mogelijk informatie in.
  • Plaats je activiteit steeds zo lang mogelijk op voorhand online.

Wanneer ik nog geen persoonlijk profiel heb

  • Om een cursus, workshop of opleiding te plaatsen moet je eerst geregistreerd zijn.
  • Wens je een profiel als coach, registreer dan eerst als coach. Hierna kan je activiteiten plaatsen zoals hierboven beschreven.
    Wens je enkel een profiel als organisator, registreer dan als organisator.
  • Vul je naam en emailadres in. Hierna krijg je een e-mail met met bevestigingslink. Dit kan enkele minuten duren. Kijk ook of deze misschien terecht gekomen is in je spambox of map met ongewenste berichten. Na bevestiging van je emailadres kan je verder inloggen.
  • Je kan nu jouw gegevens inbrengen door telkens op 'volgende' te klikken. Eens volledig ingevuld wordt het profiel aangemaakt en kan je verder ook activiteiten aanmaken zoals hierboven beschreven.
Ik wil meer activiteiten plaatsen maar mijn credits zijn op. Wat moet ik doen?
  • Je kan altijd extra credits aankopen om je aankomende cursussen online te plaatsen. Log in en klik in de rechterkolom op Cursussen. Klik op Credits kopen. Maak een keuze in de hoeveelheid credits die je wenst aan te kopen en betaal meteen of kies om via overschrijving te betalen. Na ontvangst van je betaling worden de credits toegekend en kan je ze gebruiken om cursussen, workshops etc. aan te maken.
Ik heb een cursus geplaatst. Kan ik deze ook plaatsen op één van jullie andere websites?
  • Je kan gemakkelijk je activiteit plaatsen op al onze sites. Bij het invullen van de gegevens kan je aanvinken op welke sites je wil staan.
  • Het aantal credits wordt aangerekend per website.
  • Plaats je cursussen ed. steeds zo lang mogelijk op voorhand online.
Het thema van mijn cursus staat niet in de lijst. Kan ik deze laten opnemen?
  • Als het thema van je cursus, workshop of opleiding niet in de lijst staat, kan je via het contactformulier vragen om deze te laten opnemen.
8. Sociale netwerken
Hoe plaats ik een link van mijn profiel op mijn sociaal netwerk zoals Facebook, linkedin,...
  • Facebook, linkedin,… zijn mooie wegen om je praktijk kenbaar te maken. Dit doe je als volgt:
    • Facebook:
      1. Like onze facebookpagina, rechts bovenaan de pagina. Zo ontvang je al onze posts. Deel deze af en toe zodat ook je vrienden deze posts kunnen ontdekken.
      1. Plaats een link naar Vind-een-Coach.be en je profiel op je prikbord door een bericht te plaatsen waarin het webadres voorkomt (www.vind-een-coach.be en/of je eigen webadres die bovenaan in de balk verschijnt wanneer je op je profiel bent). Vraag aan je vrienden en familie om dit bericht te ‘delen’ en te 'liken'. Herhaal dit af en toe.
    • LinkedIn:
      1. Zoek VindeenCoach .be op LinkedIn bij personen en maak connectie met ons.
      1. Deel gerust ons profiel met vrienden en collega’s of verras ons met een aanbeveling of deskundigheid! Ook zo sta je extra in de kijker.
      1. Plaats op je eigen LinkedIn-profiel bij ‘websites’ een link naar je profiel op Vind-een-Coach.be en geef het een titel (Kies ‘Ander’ bij ‘Maak een keuze…’): vb. Mijn pagina op Vind-een-Coach.be
  • Het delen van de link naar je profiel heeft een zeer positieve invloed op de weergave van je profiel in Google!

Opleidingscentra